Monthly Archives: februari 2013

Hur lyckas jag med träningen? Del 4

Vilaa

För att få resultat med din träning måste du äta & träna bra. Detta är ingen hemlighet.

Men något som man lätt kan glömma bort är vikten av att vila.

Vila är ett otroligt viktigt vapen för att få resultat!

Varför? Det är när du vilar som kroppen återhämtar sig och blir starkare.

Vävnaden i kroppen måste få repareras och kroppen måste fyllas på med energi.
När du tränar hårt bryter du ner kroppen, för att den sen ska bli starkare.
Men om du bara bryter ner kroppen och den aldrig får möjlighet till att återhämta sig och bli starkare kommer den inte att bli starkare.

Continue reading

Kycklingspett med hummus & klyftpotatis

Bild

 

Min fru älskar hummus! Så idag tänkte jag att jag skulle ge mig på att göra detta för första gången och överraska min fru. Det blev riktigt bra, så jag delar med mig av rätten till er här.

Till denna fantastiska kikärtsröra (hummus) hade jag marinerade kycklingspett och krispig klyftpotatis samt lite plommontomater. En god och nyttig måltid!

Detta behöver du:

Continue reading

Tagged , ,

Så ökar du dina burpee’s med 3000%

ID-10098234

Du kanske har testat något av mina träningsprogram med burpee’s, men du fixar inte att hålla på med burpee’s i 30 sekunder. Du kanske bara klarar 1 eller 2 burpee’s. Det är helt okej! Börja där du är!

Hur utvecklas jag till att klara av fler burpee’s?

Träna dina träningsprogram som vanligt, men lägg till burpee’s varje dag i din vardag.

Gör följande under en månad:

Continue reading

Tagged , , ,

Hur lyckas jag med träningen? Del 3

ID-10094990

Människan består inte bara av en kropp. Därför är det viktigt att vårda även vår insida.
Det vi gör med kroppen påverkar vår insida, och hur vi mår & tänker påverkar vår fysiska kropp. Positivt eller negativt.

Att må bra som människa handlar inte bara om att må bra på det fysiska planet, utan även det psykiska. Allt sitter ihop. Vi är en helhet. Fokuserar vi för lite eller för mycket på det ena får den andra delen lida. Om vi endast vårdar vår fysiska kropp med glömmer bort insidan blir det obalans, och vice versa. Alla vill vi må bra och alla vill vi ha en god hälsa.

Därför är del 3 i att lyckas med träningen: Att vårda sitt inre
Hur håller vi den inre människan i trim?
Continue reading

Kom i form på elva minuter med burpee’s!

Bild

Vill du bli starkare, mer uthållig, få bättre spänst & bränna fett? Då har jag övningen för dig: BURPEE’S!

Vad är burpee’s kanske du undrar?

Burpee’s är en suverän övning som tränar hela kroppen med endast din kropp som motstånd. Inga redskap behövs!
Förutom att den är bra för ditt hjärta tränar denna övning:
-Magen
-Ryggen
-Bröstmuskulaturen
-Armarna
-Benen
-Rumpan

Burpee utvecklar även din styrka, explosivitet & anaeroba uthållighet. Den utvecklar också koordination, spänst, balans & bränner fett, samt hjälper dig att få upp ditt flås rejält!

Men hur gör man en burpee?

Continue reading

Hur lyckas jag med träningen? Del 2

ID-10094990

I Hur lyckas jag med träningen? Del 1, tog jag upp vikten av att sätta upp realistiska & specifika mål. Detta är det första du behöver göra för att lyckas med din träning. Har du inte läst det inlägget, gör det och kom sedan tillbaks och läs detta efteråt.

När du har satt upp dina mål, samt delmål, behöver du planera för hur du ska lyckas med detta/dessa mål.

Del 2 i att lyckas med din träning är: Planera för resultat

Du kan ha satt upp realistiska & specifika mål & delmål, men om du inte planerar för hur detta ska uppnås är risken stor att det bara rinner ut i sanden efter några veckor.

Continue reading